Op de Burght trekken ouders en leerkrachten samen op, om een veilige en uitdagende leeromgeving te creëren op school. De Burght staat open voor hulp en de ideeën van ouders voor het verbeteren van de school en het onderwijs. Naast dat je kan helpen met allerlei activiteiten, zoals schooluitjes of met het inzetten van kennis en ervaring, kunnen ouders ook een bijdrage leveren via de medezeggenschapsraad (MR).

De MR oefent, op een betrokken en actieve manier, invloed uit op het schoolbeleid en betrekt ouders, leerkrachten en leerlingen hierin. De MR helpt de school in het realiseren van de visie - een stabiele basis voor een mooie toekomst van de leerlingen- door advies te geven en samen te werken met ouders en leerkrachten in verschillende werkgroepen.

Voorbeelden van onderwerpen en werkgroepen zijn: de tussenschoolse opvang (TSO), talentontwikkeling en het schooladvies. De volledige lijst van onderwerpen staan in het MR jaarplan wat je hier kan vinden. Alle informatie betreffende de rechten en bevoegdheden van de MR kan je vinden onder ‘MR statuten en MR reglement.

De MR vergadert om de 6 weken, de vergaderdata en notulen van het huidige schooljaar staan hieronder. Mocht je interesse hebben om een MR-vergadering bij te wonen, stuur dan een mail naar Sander Boerman.

De MR bestaat uit vijf leraren en vijf ouders. Dit is de huidige samenstelling:

Naam

Leerkracht/ ouder

Sander Boerman

Leerkacht

Merel van de Water

Leerkracht

Marina Kouw Leerkracht

Ouafa Bekour

Leerkracht

Wendy Patterson

Bart Verheijen

Ouder, Voorzitter

Christa Harenberg

Mourad Chennoui

Bart van der Vliet

Ouder

We zijn regelmatig op zoek naar gemotiveerde leraren en ouders, die een bijdrage willen leveren aan de MR. Mocht je interesse hebben, dan kan je contact met ons opnemen.

Voor vragen /opmerkingen mailt u naar voorzittermr@obsburght.nl.

Notulen

Notulen MR - juni 2023