“Zat Leonardo da Vinci ook op de Burght?”

“Nee, zo lang bestaat de Burght nou ook weer niet, maar hij zou het bij ons zeker fijn hebben gevonden. Kunst, cultuur en wetenschap hebben in de 150 jaar dat deze school bestaat altijd een belangrijke rol gespeeld.
Het Leonardo lesprogramma, naast het reguliere lesprogramma, maakt onze school uniek. Daarom kan ik hier muziekles geven.
Zonder cultuur geen reflectie of nieuwe gedachten en zonder wetenschap geen manier om te bewijzen dat (of hoe) nieuwe inzichten werken. Niet mijn wijze woorden, maar die van de Burght.
Evert Korving, vakdocent muziek/theater
Nieuwsgierige aagjes

De toekomst is aan kinderen die leren verder te kijken en willen weten hoe het echt zit. Zo groeit het zelfvertrouwen en de zelfstandigheid van de kinderen en kunnen ze met een veilig gevoel de toekomst in wandelen.

Leonardo is extra cultuur! Meer techniek! Wetenschap in de klas!

Het Leonardo-lesprogramma is een extra dosis cultuur, techniek en wetenschap. Wij vinden dat heel belangrijk. Cultuur en wetenschap zijn op De Burght hoofdzaak. Het Leonardo-programma van De Burght sluit naadloos aan bij onze wereldvisie, loopt al jaren succesvol en heeft gezorgd voor vele banden met de rijke cultuur in Amsterdam. Zo is er een band met het International Documentary Film Festival, met het Concertgebouworkest, met de Amsterdamse Muziekschool en met vele andere culturele organisaties.

Leonardo bestaat uit drie pijlers:

1. Muziek, cultuur, techniek en wetenschap
  2. Beeldende vorming
  3. Wetenschap en techniek

Binnen Leonardo werken we onder andere samen met de Muziekschool Amsterdam, beeldende vorming via SEP en voor techniek en wetenschap met Technika 10 – techniek in school, Nurlimonade Media en de IDFA.

In de 'spotlight".... Evert, de muziekmeester! Klik hier om naar het interview te gaan.

Dankzij stichting Leonardo krijgen alle kinderen op de Burght muziek-en theaterlessen van een geschoolde vakdocent.

In de 'spotlight' juf Daan, de docent beeldende vorming. Klik hier om naar het interview te gaan.

Dankzij stichting Leonardo krijgen alle kinderen op de Burght beeldende vorming lessen van een geschoolde vakdocent.

In de 'spotlight" juf Nancy. Onze fantastische dansjuf. Klik hier om naar haar interview te gaan.

Dankzij stichting Leonardo krijgen alle de kinderen van groep 1 t/m 4 op de Burght danslessen van een geschoolde vakdocent.